Soundtrack Alexi Murdoch - Song for You



Tystnad är allt jag vill ha.
Tystnaden att kunna tänka.
Tystnaden att kunna finnas.

Bara finnas, inte mer, inte mindre.
Bara finnas. 


Jag känner paniken av att inte kunna hålla mig samman,
jag känner paniken av att inte kunna. Inte kunna.
Inte kunna, bara det.
Inte mindre, inte mer.
Bara det. Inte kunna.


Jag vill alltid bekräfta andras världar, andras känslor.
Andras tillstånd, andras världar är nämligen det, värda världar.
 
Dom är värda att analyseras, dom är värda att ses och bekräftas.
 
 
 
Min värld ska jämföras med andras världar och jag ska inse att det inte är så farligt
Min värld ska ständigt skjutas emot det positiva för jag är ju så negativ.
Min värld ska ses som mindre värd att bekräftas för den är just det.
Mindre än alla andras, inte lika farligt stor och innehållsrik.
 
Jag får helt enkelt acceptera det. Att inte kunna.
 
Jag får helt enkelt acceptera alla röster som skriker åt mig att jag inte duger
Jag får helt enkelt acceptera att jag inte kan. just nu. kan inte. kan inte.
 
 
Jag känner mig så fruktansvärt ensam.


Jag tar upp google, frågar mig hur vanligt det är. 
Hur mycket dåligt samvete ska jag ha eller kan detta också vara 
så som allt uttrycks
Normalt.

Jag läser att det är normalt, helst om man har en historia och en värld
Som en gång var väldigt stor.

Så nu sitter jag alltså och har en konversation om mitt innersta med google
För att se om jag inte kanske, bara kanske också har en värld som är VÄRD att se.

Om jag bara kunde sluta vara så elak emot mig själv hur skulle allt se ut då?
men det där med värde..
 
 
 
Skuld. Känslan av skuld.
Jag kan inte bara låta mig själv vara

På något vis så försöker jag aga ur mig själv allt jag gör fel
alla tankar jag tänker fel
alla känslor jag känner fel
allt jag inte är värd 
 
Om jag slår tillräckligt hårt så kanske allt blir som det ska vara
Om jag slår tillräckligt hårt kanske jag sover om nätterna
Om jag slår tillräckligt hårt kanske jag får ro
Om jag slår tillräckligt hårt så kanske jag förstår att jag ska vara tacksam
 
 
Jag är ensam för att jag väljer att vara det för bara jag ska se
Ingen annan ska se
Ingen annan ska slå
Troligtvis skulle ingen ens försöka
att slå
 
Och det är jag ju verkligen inte värd.





See ya on the flipside


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0