QueerFAQtor, Tankeställare, Vlogg & För mycke Kaffe

Hela förmiddagen har jag suttit och kollat på QueerFAQtor på Youtube, good shit I tell You! Dom tar upp jävligt mycke intressanta saker och de får en verkligen att tänka till.
Exempelvis så tänkte jag på hur jävla enkelt det har varit för mig ändå att komma ut som gay, jag höll ju på att vara en massa hemlig halva mitt liv innan jag träffade Tezz och mer eller mindre blev tvingad ur garderoben (av mig själv för de är inte snällt mot nån att "ljuga" om att man träffar dom) och jag brukar klaga en massa på att jag inte fick nån reaktion osv osv iomd att jag förtryckt den sidan av mig så länge och till synes helt utan anledning, bitter på mig själv med andra ord ^^

På QF så är de en tjej tex som heter Jen och hon snackade förut om att hon har en mamma som är yberkristen (totalextrem!) och som jämför hennes sexualitet med incest, pedofili och tidelag. HUR JÄVLA SJUKT ÄR INTE DE?!
Alltså att de ens finns människor som är sådär känns lika främmande för mig som att de skulle kika in en teletubbi på kaffe eller att E.T plötsligt skulle komma hit å vilja låna min mobil. Only one phone home, plzzz *peka peka*

Tänk att din egen morsa jämför dig med sexförbrytare, djurknullare och pedofiler?
Tanken är oerhört skrämmande och jag kan inte ens tänka mig hur de lär kännas för henne.

I vilket fall så har deras snack fått mig att tänka en massa på stereotyper, vart jag skulle kunna passa in och hur jag egentligen tänkt angående sånna här grejer, jag känner att jag vill utveckla dom här tankarna vidare och utmana mig själv i att bryta dom här mönstren och fördomar som jag har angående sexualitet, utseende och personer i allmänhet! :)

Då hamnar vi på Vloggen, funderar på att starta upp en och kanske skicka lite videosvar till att börja med och sen bara lägga in lite random videos och snacka om lite allmänna saker, mest inriktat på homohomo då såklart haha för de är de som rör sig i huvvet på mig just nu.
Det enda som egentligen stoppar mig är att jag läre snacka på engelska och de kan ju bli intressant haha xD

Och appropå för mycke kaffe så håller jag fan på att pissa på mig snart och jag har varit pissnödig ett tag nu sååååå


SEE YA ON THE FLIPSIDE! (och nej jag råka inte ha caps i.. jag känner mig bara desperat efter toan haha ^^)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0