Thank God It's Sunday

Saker börjar lösa sig känns de som, ska höra av mig till soc imorron och försöka ordna upp min ekonomiska sits. jag har inte skrivit nåt om det på bloggen förut hur jävla illa saker verkligen är men jag tänkte att jag ska ta å göra de  =)

Så här ligger det till ifrån början, det började redan när jag bodde i Hybo. alltså i Jan-feb när jag gick på a-kassan. Pengarna kom in oregelbundet det blev problem med utbetalning tack vare att dom hela tiden ville ha kompleterande uppgifter och jag skickade in gång på gång men inget hände och det tog våldsamt lång tid innan jag fick pengar och ett antal samtal och vresiga kommentarer från min sida behövdes oftast.
Den absolut roligaste gången var då jag ingde in och nästan började att gråta då jävlar tog de fart, knepigt när jag borde ha skickat in ett papper då enligt dom ;P

Sen så började jag på praktik i Maj och då skulle de väl ändå vända eller tyckte jag :) Meeeen icke! Jag blev sjukskriven, ångest stog det på pappret och det var uppenbarligen ingen sjukdom enligt försäkringskassan så kompletterande uppgifter igen ja bara det att till skillnad från a-kassan så tappade ju fk också bort papper man redan skickat in så skicka skicka skicka, ringa ringa ringa men inget hände sen fick jag reda på att beslutet tagits att jag inte var berättigad försäkringspengar för min sjukperiod så där satt jag med räkningar som skickats till inkasso, kronofogden in my ass, två hyror som inte var betalda och 3000 kronor på mitt konto. Jävla yay aiight heh ^^

Nu ligger bollen hos Csn, ansökte om studielån när jag började på KomVux. har inte fått några pengar ännu för Suppliiise dom vill ha kompletterande uppgifter ;P nä ja ä int bitter haha xD
Om två veckor så får jag alltså reda på om jag läre skicka in mer uppgifter eller om jag får ett datum för min utbetalning. hoppas på det sistnämnda men jag har ju inte direkt tillit till nånting längre så vi får la se!

Nu är de alltså out there, det här är min största ångestkälla och i can't fuckin wait tills jag får pengar varje månad på ett bestämt datum, det ska bli så jävla skönt att ha vetskapen om att alltid få pengar och veta hur mycke! :)
Är så darn less på pappersarbete så det finns inte, men men soc imöra så får dom fan se till att firra de hähä
In Lust we trust and in need we feed.  öh eller nåt xD

Tuuur som fan att jag har mina lovely grannar som bjuder mig på mat å är så jävla goa :) Annars hade jag nog sett ut som Nichole Richie by now haha xD Inte Ok! :D

Hoppas allt löser sig snart :)

See Ya on ze Not-so-darn-poor-side ^^



Kommentarer
Larsa

Fan hoppas allt löser dig för dig "lill siZ".

Håller tummarna hårt, denna kommentar stämmer ju in på ditt andra inlägg med^^

2009-11-09 @ 18:56:28
URL: http://bokarn.blogg.se/
Nutty

Naww tnx big bro =D det blir la fint snart tror jag ;D

2009-11-09 @ 21:55:55
URL: http://nutzthawakahoho.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0