Soundtrack Stevie Nicks - Inspiration



En kaffekopp i handen utan kaffe, en låt som råkade tala till mig precis just i detta nu ur högtalarna.

Att känna att man blir inspirerad är ju så jävla fint tycker jag!
Vissa människor har ju bara "det" Du vet liksom när du ser dom, så fort du lägger ögonen på dom, det är något speciellt med just den människan och några gånger har man turen att få bli inspirerad av just såna människor.

I vissa fall får man kalla dom fru också men det väntar vi några år med eh? ;)

Men grejen med det här är ju så fantastiskt att inspiration kan  man ju få ifrån alla möjliga håll, ifrån en vän, en partner, en förälder, en arbetsgivare, ett löv som blåser förbi dig på gatan, ett moln som ser lite lite annorlunda ut jämförelsevis med alla andra moln som ser ut som att dom copy/paste:at sig över hela himlen.
Musik
ljud
rörelse
stillsamhet
frid
....kaffe ;D

Det finns så mycket jag älskar men ibland glömmer jag bort de, ibland glömmer jag t.om att skriva jag och skriver man istället- det finns mycket man älskar-
Det förändrar hela innehållet och jag har lovat mig själv att ta mer plats, att tillåta mig själv att ta den platsen och inte ursäkta mig.
Häromdagen ursäktade jag till och med att jag ursäktade mig.
Jag ursäktar mina känslor och låter dom inte ta plats för jag tror att ingen bryr sig ändå och varför skulle någon vilja lägga energi på mig?

Därav, slut på det och öppna ögonen, bli inspirerad, ta plats,sluta ursäkta mig, finnas till, andas ut och förstå att jag är grym.
Just the way you are





See ya on the flipside


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0