Soundtrack Flyleaf - All Around Me



Jag känner mig sådär motsägelsefull idag, motstridig i tankarna liksom.
Jag skriver detta inlägg med en hand också för ichi bestämde sig för att han ville sova på min vänsterarm och iomd att jag skämmer bort den här hunden när ingen ser så har jag inte hjärta att ta bort armen.
Han snarkar dessutom. Hur söt får man bli undrar jag?
döm själva

yes Jag totalälskar den här hunden, inte motstridig i tankarna där även fast han å jag har någon slags hat-kärlek till varandra ;)

Nu hoppade han f.ö ner, skithund. Glöm de jag skrev nyss han är ett as haha


Frihet har jag ju pratat mycket om, jag har öppnat en dörr som jag haft stängd länge nu och jag trodde att det skulle göra så att jag gick sönder att se vad som fanns bakom den men istället så känner jag en slags lättnad.
Att jag faktiskt är ärlig emot mig själv utan att vara rädd, jag är inte rädd för att jag ska fara illa som jag varit förr, nu ser jag det mer som en annan upplevelse som vilken annan som helst.
Lite som att för att ljuset ska finnas så måste mörkret finnas, känner jag lite smärta ibland så kan jag också känna ett slags hopp om att vara mottaglig för kärlek. Att jag inte är stängd.

Fan kärlek är alltid fint även om den kanske inte blir besvarad riktigt som man vill, eller jag vet inte om jag hade velat de heller förvisso men..nu börjar motstridigheterna igen haha
Jag argumenterar emot mig själv medans jag faktiskt tror att jag vill komma fram till att världen blir en bättre plats ju mer kärlek den rymmer, oavsett hur den är riktad.
Att man ska vara tacksam för att man kan älska och att man inte ska kräva det tillbaka bara för att man ger, att det kan vara sunt att inte ha en förväntan och att det ibland bara kan vara bra att slänga lite kärlek omkring sig och follow the flow :)
Det finns ju faktiskt en frihet i att uttrycka sig också, att vara fri i sin tanke och att hjärtat är i frihet.

Det är helt sanslöst hur annorlunda jag tänker nu i jämförelse med i början av året, i början av året så hade jag verkligen gått sönder av detta.
Nu känner jag mig bara tacksam för att jag fick den tiden och den känslan igen, tacksam för att det inte komplicerat något.
Trodde jag hade en släng av självdestruktivitet men jag tror faktiskt inte det egentligen, tror att det var min frihet som tog sig uttryck för att låta jävligt pretentiös haha

Frihet finns i olika uttryck och det som en ser som bojor kan någon annan se som vingar







See ya on the flipside


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0