SoundTrack The Strokes - Under Cover of Darkness



En vis kvinna sa något till mig häromdagen som fick mig att hajja till.
Det hon sa betydde att man inte ska göra saker man inte vill göra och att man ska söka sin passion, göra det man känner gör en glad inte ledsen, göra det som får en att må bra inte dåligt.

Det här kan ju låta som världens enklaste sak
"ja men de är klart att jag inte gör sånt som jag mår dåligt av, jag är ju inte dum!"
kanske nån tänker nu eller så har jag träffat på en läsare som inte tänker något alls.
En läsare som inte alls ens funderar på sin livssituation eller helt enkelt prioriterar andra saker?

Jag funderar, att hitta mening med allt, kanske inte livets mening men iaf just nu's mening. 
Vad gör jag nu och varför? Är jag glad nu eller gör jag detta av en annan anledning..
Jag skriver blogg för att det är roligt och jag använder de lite som terapi då jag skriver ut allt jag funderar eller kanske bara har i huvet just den sekunden mina fingrar rör vid tangenterna.

Tänk om man skulle tänka och förändra varenda sekund till det man ville ha den till, vad skulle hända då?
Om man tog allt man inte vill ha i sitt liv och bara rensade?
Tänk om man bara skulle släppa in dom som ger en kärlek och energi?
Om man skulle leva efter sin passion?
Tänk om man bara skulle göra det man tycker är roligt, vad skulle hända då?

Jag ska ta reda på det, de är en sak som är säker.
Vilka är med mig?! :D



See ya on the Flipside!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0