Soundtrack Ray LaMontagne - Hold You in My Arms



Har ni gått bredvid nån på gatan om märkt att ni går ungefär i samma tempo? Ni hamnar ytterst motvilligt bredvid varandra och en obekväm stämning uppstår, här får man två alternativ.
1. Gå fortare eller 2. Gå långsammare

Jag har experimenterat lite med de här fenomenet och insett att man iprincip kan få folk att stanna om man stöter på en människa som gör alternativ 2, det är helt sanslöst roligt hur mycke energi människor lägger på att inte gå bredvid en främmande människa.
Alternativ 1 har jag inte testat ännu för jag är ju rätt så bekväm av mig men jag har dock fortsatt att hålla samma tempo som en som haft lite svårt för att bestämma sig vad den ska göra, är också rätt intressant hähä
1 eller 2? 1 eller 2? 2 eller 1?
tror nästan hjärnan är påväg att sprängas på folk av förvirring

Det här är nog mest ett fenomen som uppstår på en inte så trafikerad gata, om det är tokmycke folk så har man ju inga problem med att gå bredvid nån men testa de gärna själva nästa gång ni knatar runt ^^


Samma sak när man åker buss i Ljusdalstrakten, det sitter en människa per säte för de åker liksom inte fler människor än så, har funderat flera gånger på att fråga nån om jag får sitta bredvid dom bara för att se förvirringen
"men men men, de finns ju lediga säten?"
dom kommer antagligen att säga ja ändå haha

betéenden säger jag bara, så jävla intressant för jag tror inte att folk vet riktigt varför dom gör som dom gör heller. Varför är de så jobbigt att gå bredvid nån eller sitta bredvid nån?
personal space å allt de där men som sagt, om det inte finns ett val går de ju bra?

Är de just valet som bestämmer om de är obekvämt eller inte?




å en sista grej bara, jag har kommit på svaret till funderingen tidigare idag.
Jag är ledsen, fast jag vill inte så jag ignorerar de så länge tills jag orkar se de.



See ya on the flipside


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0