Soundtrack Tim Buckley - Once I Was



Idag är det Söndag, jag är ledig vilket betyder att jag fyller dagen med nödvändiga saker.

I give you, Toapappes Sudoku

Dock löste jag de inte på toaletten utan med en kaffekopp i hand vid köksbordet ^^

Pizzakartongen man skymtar kommer ifrån en herre vid namn Nookie som hälsade på under hans lunch, mycket trevligt och vi bestämde att vi läre hänga mer å snacka skit oftare, blir en fet uppdatering varenda gång haha
Dessutom så ska vi spela mucho mucho spel hos han nästa gång, det gillas


Har också pimpat en tavla idag, ska pimpa den mer men orkar inte just nu då jag blev lite nerstämd av den.

Det står nämligen tidningsrubriker på den också, människor som hittats efter olika lång tid döda i sina lägenheter utan att någon saknat dom. Ingen har brytt sig om att leta eller så har dom ingen helt enkelt, ingen människa nära som kan märka att dom försvunnit.
Så jävla sorgset.



Vad vore livet utan de nordiska vemodet, det nordiska kulturella rummet med sitt vemod, sin musik med nedstämda text och sin melodiska svärta.
Mitt vemod.

Skrivit texter i flera dagar nu också, har gjort fler låtar än vad jag hunnit sätta musik till.
"Thou you have forgotten, all of our rubbish dreams" -önskar jag att jag skrivit men de är Tim, soundtracket idag
Men mina låtar handlar ju om allt som är mitt, det i huvudet, det som händer, de som kan hända osv.
Det är hemskt sällan jag skriver låtar som inte är biografier på något sätt, det är alltid en del av mig i låtarna.

Mina sanningar, mina lögner, mina tolkningar, mina sidor, mina sinnen


Jävlar va tung jag blev i hjärtat nu, den här låten alltså.





See ya on the flipside



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0