Soundtrack Mariee Sioux - Axemen

Tanken här var att skriva av mig lite då det var väldigt längesen detta fenomen dök upp.. Eller ja, jag gick upp inatt och skrev ner något på ett papper jag råkade hitta i vardagsrummet men det är ju det enda också så det kan knappast räknas.

Nu svettas jag ihjäl. 
Bara så du som läser detta är medveten om det.
Denna viktiga information.
Och ja. Det må så vara att jag är litet bitter över att jag är sjuk.
Mest för att jag vill laga middag.
Litet bitter.


När man är sådär snurrigt sjuk som jag är så blir dock ens drömmar otroligt intressanta.
Natt ett drömde jag en massa fucked up, färger an shit.
Så fucked up att jag glömt vad det var om even.

Inatt/idag (då jag sover mestadels av tiden om jag inte kollar på en awesome film) så drömde jag om en massa björnar, det var en elak björn som attackerade min regissör medans vi andra satt i bilen, jag öppnar bildörren och viftar med vad jag tror är en sjal, en jäkligt blek sådan... Anyway så tror jag inte regissören blir skadad för björnen kollar ganska snabbt på mig och mina skrik å tjoo tjiim-ljud som jag ger ifrån mig.
Och såklart mitt frenetiska viftande med en blek sjal.

Denna dröm hoppar snabbt vidare till en annan dröm som är fylld av snälla björnar
-till min förvåning I might add-
Dom gick mest runt och var sådär luffsigt söta som björnar kan se ut att vara.
Jag går runt en stund och kikar på dom, det är nu också snö överallt.

Jag vaknar upp och brorsan är visst och hälsar på, måste vara för att jag är sjuk och han har köpt nåt åt mig tänker jag lite snabbt innan telefonen ringer.
Det är en gammal kompis som jag säger hej till ibland som ringer, medans jag pratar med henne så berättar jag för brorsan om dom dära drömmarna.

Sen vaknar jag igen för newsflash! De där var också en dröm!


Lagomt förvirrad ser jag mig okring och finner att jag är ensam
och att jag inte har en aning om vart jag lagt mobilen.

Detta är en mer akkurat beskrivning av reality.


Jag finner också att jag har en massiv huvudvärk vilket leder mig till att inse
att jag inte druckit kaffe på nästan två dygn.
Let me spell that out for you:
T V Å    D Y G N
Håller med min kropp att detta inte är ok och gör sedan kaffe.


Helt otroligt f.ö hur jag kan skriva så mycke om absolut ingenting egentligen.
Helt otroligt svårt också att hitta ett soundtrack som jag känner att jag kan stå ut med idag.



Jag sitter upp för första gången idag också. Duktig är vad jag är.



Men ack så bitter





See ya on the flipside


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0