Soundtrack Anna Ternheim - Bring down like I



Ibland så kan jag fundera lite grann hur min hjärna fungerar, fint också att man ska ha den funderingen om funderingen. Känns lite som den där snorunge-datorn i resident evil all over again, lite ensidigt och lite som att hjärnan motarbetar en för att man inte ska komma fram till svaret för att svaret handlar om den.

Det jag egentligen tänkte skriva om var dock inte hur jag på bästa sätt ska få er alla att tro att jag är schitzofren eller åtminstone oerhört paranoid utan om tanken på att jag gör någon illa fast jag inte har något med något att göra etsar sig i mig, vet inte om detta har med medberoende att göra eller om jag faktiskt är paranoid hehe
Men det är rätt otrevligt så jag ska försöka att frigöra mig ifrån det där för som sagt, jag har fan lärt mig att inte ta ansvar över allt å alla under det här året, lärt mig att jag inte kan påverka eller hjälpa nån utan att allt ligger hos personen ifråga.
Detta är mitt skit, detta är ditt. Och en väldans många punkter där efter.

Jag vill dessutom inte sätta mig själv i en offersituation för det är jag alldeles för klok och stolt för, hela världen är ju faktiskt oftast med mig inte emot mig :)
Jag känner dock att jag pratar i dubbel bemärkelse då jag önskar att fler kunde tänka på det här sättet, inte alltid fråga sig varför allt går emot dom utan fråga sig vad dom kan göra när saker är svårt.

Alla befinner sig i skit, för de mesta faktiskt. Det beror bara på hur dom definierar skiten.
Jag vet nån som lever sitt drömliv men ändå mår dåligt, varför vet hon nog inte
Jag vet en som super så fort den får chansen och mår ganska bra med det för den ifrågasätter inte
Jag vet en familj som verkar ha allt men som antagligen är rätt dysfunktionell egentligen
Jag vet dom som harvar igenom sina liv på jobb som dom hatar men fortsätter för
"man ska vara glad för att man har ett jobb"
Jag har sett en person som har varit rörlig sitta still men ändå så ler hon


Jag själv tycker att det är förjävligt att jag har disk och det är mitt största problem här i livet men många av er vet att jag skulle kunna se mycket värre på livet i övrigt men jag väljer att inte göra de, för det är den kraften jag har.
Även fast min hjärna works in mysterious ways ibland hähä

Om man inser hur viktigt det är att göra det man vill så finner man lycka, det är jag helt övertygad om.
Om man dessutom försöker låta bli att ha dåligt samvete för att man gör som man gör och försöker att stänga ute rösten om hur man är en jävla lyxunge som är lat och som alltid säger upp sig är en helt annan historia.

Två sidor av mynt men för att bli lycklig står jag ut med att människor inte förstår alla gånger :)





See ya on the flipside



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0