Soundtrack HiM - Killing loneliness



Det är snorkallt i min lägenhet, borde motionera elementen som det hette alternativt ringa till vaktmästaren.
Jag kommer troligtvis hellre att klä på mig mer kläder.

Förbannat fint det är ute idag, höstmorgon med sol.
Jag tror knappast det blir mycket bättre än så. Rent visuellt.


Måste hämta kaffe, kan fan inte skriva eller fungera utan de haha

och jag passade även på att klä på mig lite mer med en stickad tröjaktig grej, varm är den iaf även fast jag inte riktigt har nån aning om vilken kategori den är i.
Så kan de ju vara ganska ofta känner jag, man vet inte riktigt vad saker och ting är men det kan värma ändå.

Ibland glömmer jag bort alla dom saker jag älskar med att vara ensam, ibland önskar jag att den där personen som låter mig vara fri fast inte ensam skulle dyka upp.
Den där personen som jag tror att jag nånstans väntar på.

Jag blir så jävla uppslukad ofta också, helt totalt lost i saker och helt totalt manipulerad av stunden att jag glömmer bort senare och att sen ens finns, att något jag gör nu faktiskt kan ha en påverkan på framtiden eller någon, något eller vad man nu ser saker och ting som.
Jag tar obarmhärtligt lätt på saker också och är inte alltid så klipsk och tror att alla tar saker och ting lätt, det där bekanta känn andra som du känner dig själv.
Är väl därför jag är så jävla NAIV också, jag hatar ordet naiv f.ö
Naiv betyder för mig att man är dum, att man inte med ovilja utan för att man inte har förmågan att se världen som den är, utan man helt enkelt är för korkad för att se in light så att säga.

Jag väljer vad jag ser, jag väljer vad jag tar som problem.
Jag väljer att se världen i det ljus jag ger den.
Jag väljer att lita på människor tills jag får motsatsen bevisad för jag orkar inte att vara försiktig i mitt liv, jag har inte den tiden att vara försiktig och att vara ifrågasättande mot människors motiv.

Jag väljer vad jag lägger min tid på och jag väljer vad jag fyller den med, vilka jag fyller den med.
Jag väljer musiken som strömmar genom mig, vilket soundtrack jag lägger på mitt liv.

Jag väljer, alltid.



Ibland glömmer jag bara bort varför jag väljer att vara ensam.




See ya on the flipside


Kommentarer
Stig H Domino

Hahah, jo så sant, så sant ;)

2011-09-29 @ 21:15:50
URL: http://stighdomino.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0