Soundtrack - The Sound of Gentle Rain


Jag drömde om ett hus, en fest och en man.

Jag gick där ifrån det, till det lugna. Han följde efter mig och frågade vad de var jag ville.
Ville jag prata med honom ifred? Ville jag berätta en hemlighet eller ville jag kanske ha en kyss av honom?

Det enda jag ville var att berätta att jag träffat honom förut.

I huset är det en fest, den är livlig och full med affärsmän i alla dess former, -Hans ansikte är det enda mjuka av dom men han är också den flyktigaste- diskussionerna pågår för fullt och nya affärsplaner formas och en trubadur spelar när jag är påväg där ifrån.

Jag har bara hamnat där av ren slump, jag åkte förbi och insåg att jag hade varit där och träffat honom tidigare.. jag ville bara berätta det.
Jag går och blir stoppad i dörren av någon hödljudd människa som ropar på mig att "Linda! Det här måste du se!"
jag svarar att jag ser där utifrån också, går ut på verandan och ser en hop med människor där med, alla håller ett glas i handen och pratar ivrigt.

Jag går nerför trappan och ser att bakom allt -bortom allt- skymtar en dunge, i den ser jag ett berg bortom en massa vatten. Jag går över vägen som ligger bortom gräsmattan, ställer mig under ett träd och förundras.
Det är nästan som en gång av träd, den är ganska spridd och har hamnat lite som den velat och hela tiden bortom så finns det där vackra, han tar min hand.
Han har sett när jag gått och skyndat efter mig, han drar mig lättsamt igenom gången med dom där små träden och plötsligt sitter vi på vad som en gång måste ha varit en gammal läktare.
Den är liten med kanske sex små bruna bänkrader i gammalt trä som stått ute och blivit sådär gammalt som bara trä kan bli utan att gå sönder.

Vi sätter oss längst upp och han frågar mig vad jag vill.
Vill jag prata med honom ifred? Vill jag berätta en hemlighet eller vill jag kanske ha en kyss av honom?

Jag vill bara berätta att jag träffat honom förut.


Han kommer ihåg mig, vi träffades väldigt kort men han kommer ihåg mig.
Jag har lent trä under mina fingrar.


Jag ville nog ha den där kyssen men jag hinner vakna innan dess






See you on the flipside


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

NutzThaWakahoho

Drömmar, GarderobsFilosofi och Galenskap

RSS 2.0